Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám
Cvanová, Nicole
V bakalářské práci je řešeno téma postojů středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou definovány pojmy, jako jsou hodnoty, postoje a pohybové aktivity, popsané funkce a komponenty postojů, specifikované vlivy pohybových aktivit na člověka z bio-psycho-sociálního hlediska, vymezení činitelé ovlivňující postoje adolescentů k pohybovým aktivitám, nastíněné možnosti jejich formování a podaný přehled závěrů výzkumů, které mapovaly postoje adolescentů k pohybovým aktivitám. Metodami použitými pro vypracování teoretické části jsou studium odborné literatury, tvorba poznámek s výpisky, jejich analýza, komparace a následná syntéza. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají žáci střední odborné školy k pohybovým aktivitám, co či kdo je ovlivňuje v aktivitě nebo inaktivitě, jakým pohybovým aktivitám se žáci věnují a s jakou četností. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty jsou žáci prvních až čtvrtých ročníků oboru vzdělání Informační a komunikační technologie na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně. Výběr školy byl proveden z důvodu jejího zaměření na vzdělávání, které se týká hlavně moderních technologií a v nesčetném množství se s nimi rovněž pracuje, což podle odborníků potencionálně vede ke snižování pohybových aktivit. Data z dotazníků byla zpracována za využití popisné statistiky.
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.
Současná úroveň výzkumů determinant zdraví u imigrantů v České republice a v Evropě
POVOLNÁ, Dagmar
Téma této práce jsem si vybrala z důvodu zajímavosti, aktuálnosti, ale také z důvodu špatných názorů mého okolí na migraci, jako problému. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké oblasti v rámci determinantů zdraví u imigrantů nebyly za posledních pět let zkoumány - a to na území České republiky a v Evropě. Tento cíl je důležitý pro možnosti dalších výzkumů determinantů zdraví u imigrantů. Může napomoci výzkumníkům s tématem, které v posledních letech nebylo zkoumáno a je možnost ho více vyzkoumat. Ve výzkumné části diplomové práce byla zvolena kvantitativní metodika, kde se technikou stala komparativní metaanalýza. Analýza bude provedena z dostupných databázovaných časopisů (Scopus, Pub-med) a dostupných českých časopisů (i nedatabázovaných). Časové omezení práce je 5 let. V databázích Scopus a Pub-med bylo hledáno dle následujících kritérií: sociální determinanty zdraví, imigranti, Evropa, Česká republika (social determinants of health, immigrants, Europe, Czech Republic) s časovým omezením těchto článků 5 let. Přínosem práce je zjištění, které sociální determinanty zdraví nebyly zkoumány vůbec, a tím je doprava a stres v Evropě, dále v České republice nebyly žádné výzkumy provedeny na stres, dětství, nezaměstnanost, výživu a dopravu. Má diplomová práce přináší další možnosti zkoumání pro budoucí výzkumníky ve výzkumech, které ještě nebyly provedeny.
Biografie profesora Jana Bouzka
Havelková, Miroslava ; Pinc, Zdeněk (vedoucí práce) ; Německý, Marek (oponent)
Diplomová práce popisuje životní a profesní osudy profesora Jana Bouzka na pozadí historických situací. Tento český intelektuál se díky svému hlubokému vzdělání a své životní filosofii dokázal prosadit na vědeckém poli a přitom čelit peripetiím osudu ve složitém období druhé poloviny 20. století v Československu. Jde o sociálně-historicky koncipovanou komentovanou biografii. Druhou kapitolu tvoří filosofické úvahy nad lidským jednáním a sociologická perspektiva. Ve třetí kapitole popisuji zvolenou metodu, tedy orální historii a prameny biografie. Obsahem nejrozsáhlejší, čtvrté kapitoly, je podrobný životopis Jana Bouzka s historickými a faktografickými vstupy. Zahrnuje celý jeho osobní i profesní život, od dětství, přes studia, počátky vědecké činnosti až po dosažení vědeckých titulů. Historické vstupy se týkají zlomových období v Československu, která Jan Bouzek prožil, padesátá léta, "Pražské jaro", rok 1968 a následnou normalizaci, podmínky pro cestování do zahraničí v době komunistické totality a zlom v roce 1989, "Sametovou revoluci. V závěru kapitoly je podrobnější vhled do jeho obšírného díla. Pátou, závěrečnou kapitolu, tvoří několik jeho zamyšlení a postřehů a výsledek, k němuž jsem dospěla. Na konci práce je úplný seznam jeho knih, článků a dalšího díla.
Postoje středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám
Cvanová, Nicole
V bakalářské práci je řešeno téma postojů středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou definovány pojmy, jako jsou hodnoty, postoje a pohybové aktivity, popsané funkce a komponenty postojů, specifikované vlivy pohybových aktivit na člověka z bio-psycho-sociálního hlediska, vymezení činitelé ovlivňující postoje adolescentů k pohybovým aktivitám, nastíněné možnosti jejich formování a podaný přehled závěrů výzkumů, které mapovaly postoje adolescentů k pohybovým aktivitám. Metodami použitými pro vypracování teoretické části jsou studium odborné literatury, tvorba poznámek s výpisky, jejich analýza, komparace a následná syntéza. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají žáci střední odborné školy k pohybovým aktivitám, co či kdo je ovlivňuje v aktivitě nebo inaktivitě, jakým pohybovým aktivitám se žáci věnují a s jakou četností. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty jsou žáci prvních až čtvrtých ročníků oboru vzdělání Informační a komunikační technologie na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně. Výběr školy byl proveden z důvodu jejího zaměření na vzdělávání, které se týká hlavně moderních technologií a v nesčetném množství se s nimi rovněž pracuje, což podle odborníků potencionálně vede ke snižování pohybových aktivit. Data z dotazníků byla zpracována za využití popisné statistiky.
Žatec a severozápadní Čechy na počátku mladohradištního období (2. polovina 10. století)
Čech, Petr ; Sláma, Jiří (vedoucí práce) ; Macháček, Jiří (oponent) ; Moždzioch, Slawomir (oponent)
Předložená práce navazuje na diplomovou práci, která se zabývala osídlením a podobou žatecké raně středověké aglomerace v 9. století. Náplní disertace je zpracování keramiky, sídlištních situací a opevnění z 10. století. To umožnilo sledovat vývoj fortifikací a změny v sídlištní struktuře uvnitř sídelních komponent aglomerace v čase. Na základě terénních odkryvů byla vypracována relativní chronologie keramiky a podle dendrochronologických dat hypotéza o absolutní chronologii. Pod tímto náhledem byl proveden nový kvantitativní i kvalitativní rozbor informací o raně středověkých hradech a výšinných sídlištích z 9. a 10. století ve středním a dolním Poohří a v Podkrušnohoří. K novému pohledu také přispělo zpracování výzkumu hradu Drahúš. Na základě shromážděných informací a jejich rozboru byl odmítnut názor z 60. let 20. stol. o přiřazení hradů raného středověku na sledovaném území k územnímu útvaru Lučanů, který měl být v opozici proti středočeskému přemyslovskému patrimoniu. Zpracování výzkumu hradu Libušín u Kladna a tamní nálezy keramiky původem ze středního Poohří, bylo možno zařadit do chronologicko-typologického schématu keramiky podle žateckých výzkumů. V závěru byla vyslovena hypotéza o době začlenění území na Ohři a pod Krušnými horami pod nadvládu Přemyslovců. Klíčová slova Raný středověk,...
Názory dospívajících na problematiku seniorů
Kosová, Magdaléna ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá v teoretické i praktické rovině názory dospívajících na problematiku seniorů. Představuje charakteristiku dospívání a jeho etap. Popisuje základní fyzické, psychické, emocionální a sociální změny v dospívání a jejich vliv na dospívající v tomto období. Následně definuje stáří, stárnutí, seniora a etapy stáří. S ohledem na etapy stáří uvádí základní fyzické, psychické a sociální změny v období stáří. Třetí kapitola se zaměřuje na problematiku názorů společnosti na seniory, na postoje společnosti k seniorům a na faktory, kterými jsou tyto postoje ovlivňovány. Čtvrtá kapitola popisuje názory dospívajících na seniory, postoje dospívajících k seniorům a faktory, kterými jsou jejich postoje ovlivňovány. Třetí i čtvrtá kapitola je dokreslena výzkumy s touto problematikou. Závěrečnou kapitolu tvoří výzkumné šetření popisující názory dospívajících na seniory. Výzkumné šetření tvoří deset okruhů s vybranou problematikou seniorů. Z pohledu dospívajících se zabývá charakteristikou seniorů, očekávání a obavy seniorů, dále výhodami a nevýhodami seniorů, prací seniorů, péčí o seniory, život se seniorem, situací dnešních seniorů, přínosem kontaktu se seniorem a vlivem školy na názory respondentů. V diskuzi jsou následně porovnány výsledky z výzkumného šetření s teoretickou...
Lesní mateřské školy
Kapuciánová, Magdaléna ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá tématem lesních mateřských škol a předškolního vzdělávání venku. Hledá kořeny vybrané problematiky v zahraničí i v ČR. Ukazuje, čím je pobyt venku dětem přínosný, hledá i rizika, se kterými je třeba počítat. Práce ukazuje východiska, která mohou vést k zakládání lesních mateřských škol, přináší výzkumy dokazující, že děti z lesních mateřských škol mají dobré výsledky, popisuje lesní mateřské školy a jejich provoz. Empirická část je vedena v duchu akčního výzkumu. V úvodu praktické části jsou popisovány nasbírané zkušenosti z cest po lesních mateřských školách a z rozhovorů s jejich pedagogy. Druhá část praktické části se zabývá názory odborné i laické veřejnosti. Autorka zjišťuje názory na dosažení úrovně jednotlivých kompetencí v běžné mateřské škole (dále jen MŠ) nebo v lesní mateřské škole. Další část výzkumu je zaměřena na očekávání a obavy při pobytu dětí v lesních mateřských školách. Na své názory ve vztahu k lesním mateřským školám jsou dotazováni odborníci v ohniskových skupinách. Důležitou částí práce je analýza právních předpisů souvisejících s lesními mateřskými školami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.